top of page
bckground cover.JPG

ce credem ?

Scripturile 

Noi credem în cele È™aizeci È™i È™ase de cărÈ›i ale Vechiului È™i Noului Testament, ca fiind Cuvântul lui Dumnezeu, înregistrarea completă a dezvăluirii de Sine a lui Dumnezeu pentru omenire. Oameni diferiÈ›i, în timp ce au scris într-un stil propriu, au fost insuflaÈ›i supranatural de Duhul Sfânt pentru a scrie cuvintele lui Dumnezeu, infailibile în scrierile originale. Prin urmare, cei care se dedică studierii textului biblic în mod literal, È›inând cont de genul scrierii È™i de contextul socio-istorico-gramatical, pot înÈ›elege Cuvântul lui Dumnezeu. Scriptura este pe deplin demnă de încredere È™i reprezintă singura noastră autoritate, suficientă È™i finală pentru întreaga viață în credință È™i practică. DeÈ™i ea trebuie înÈ›eleasă È™i aplicată la nivel personal È™i practic, interpretarea ei trebuie să fie una comunitară (2 Timotei 3:16-17; 2 Petru 1:20-21).

Dumnezeu Tatăl

Noi credem într-unul viu È™i adevărat Dumnezeu, veÈ™nic (Ioan 17:3), existent în unitate perfectă ca trei Persoane egale È™i pe deplin divine: Tatăl, Fiul È™i Duhul Sfânt (Matei 28:19-20). Fiecare membru al Dumnezeirii, în timp ce au funcÈ›ii diferite, execută roluri distincte dar complementare în istoria răscumpărării omului. Toate cele trei persoane ale Trinității au aceeaÈ™i natură, atribute, ființă, È™i sunt în egală măsură demne de aceeaÈ™i slavă, cinste È™i ascultare (Ioan 1:1-4; Fapte 5:3-4).

Dumnezeu Tatăl

Noi credem că Dumnezeu Tatăl a creat toate lucrurile precum este scris în cartea Genezei, pentru slava Lui în conformitate cu voia Lui (Apocalipsa 4:11), prin Fiul Său, Isus Cristos. El susÈ›ine toate lucrurile prin Cuvântul puterii È™i harului Său, manifestând conducerea suverană peste toată creaÈ›ia, purtare de grijă È™i har (Coloseni 1:17, Evrei 1:3).

Dumnezeu Fiul

Noi credem că Isus Cristos, Fiul etern, miÈ™cat de dragoste, în conformitate cu voinÈ›a Tatălui, a luat trup omenesc (Ioan 1:1, 14, 18). Conceput prin lucrarea miraculoasă a Duhului Sfânt, s-a născut din Fecioara Maria. El, fiind pe deplin Dumnezeu È™i pe deplin om (Ioan 14:8-9), a trăit o viață fără păcat È™i a vărsat sângele Său ca sacrificiu, iar prin moartea Lui pe cruce a realizat răscumpărarea pentru toÈ›i cei care îÈ™i pun credinÈ›a în El. A înviat trupeÈ™te È™i vizibil din morÈ›i a treia zi È™i S-a înălÈ›at la ceruri, unde a ocupat locul la dreapta Tatălui. Acum este Cap al Trupului Său, Biserica, fiind singurul Mântuitor È™i Mijlocitor între Dumnezeu È™i om. Isus Hristos va reveni pe pământ în putere È™i glorie pentru a împlini misiunea Sa răscumpărătoare (1 Timotei 3:16).

Dumnezeu Triunic

Noi credem într-unul viu È™i adevărat Dumnezeu, veÈ™nic (Ioan 17:3), existent în unitate perfectă ca trei Persoane egale È™i pe deplin divine: Tatăl, Fiul È™i Duhul Sfânt (Matei 28:19-20). Fiecare membru al Dumnezeirii, în timp ce au funcÈ›ii diferite, execută roluri distincte dar complementare în istoria răscumpărării omului. Toate cele trei persoane ale Trinității au aceeaÈ™i natură, atribute, ființă, È™i sunt în egală măsură demne de aceeaÈ™i slavă, cinste È™i ascultare (Ioan 1:1-4; Fapte 5:3-4).

Dumnezeu Duhul Sfânt

Noi credem că Duhul Sfânt, în tot ceea ce face, glorifică pe Domnul Isus Hristos în timpul acestui veac. El condamnă lumea în ceea ce priveÈ™te păcatul, neprihănirea È™i judecata. El atrage pe cei nerăscumpăraÈ›i la pocăință È™i credință, È™i odată cu mântuirea dă o viață spirituală nouă celui credincios (naÈ™terea din nou), aducându-l în unire cu Cristos È™i cu Trupul lui Cristos, care este Biserica. Duhul Sfânt botează È™i sfinÈ›eÈ™te credinciosul, îl sigilează, umple, călăuzeÈ™te, instruieÈ™te, îi dă pace, echipează, împuterniceÈ™te, locuieÈ™te în cel credincios după mântuire, È™i dă daruri spirituale credinciosului pentru a trăi È™i a sluji pe Cristos. Datoria credinciosului este să caute plinătatea Duhului È™i să fie atent să nu “întristeze” Duhul (Efeseni 4:30) sau să “stingă” Duhul (1Tesaloniceni 5:19) printr-un mod de viață ce se împotriveÈ™te continuu voii Sale. (Ioan 16:8; 13:15; ÈšiÈ› 3: 5; Efeseni 1:22, 4:11-12, Romani 8:9- 17, 12:4-8; 1 Corinteni 3:16, 12:4-5, 11-13, 19; Gălăteni 5:25; Evrei 2:1-4, 2 Corinteni 12:12).

Omenirea

Noi credem că Dumnezeu a creat omul în Eden, bărbat È™i femeie, după chipul È™i asemănarea Lui, fără păcat, pentru a slăvi pe Dumnezeu È™i a se bucura de părtășia Lui. Ispitit de Satana, omul a ales în mod deliberat să nu asculte de Dumnezeu, aducând păcat, moarte È™i condamnare întregii omeniri. Toate fiinÈ›ele umane, prin urmare, sunt corupte de păcat prin natură È™i prin alegere, depravarea afectându-l pe om în totalitate. ÎnstrăinaÈ›i de Dumnezeu, fără apărare sau scuză, È™i sub mânia dreaptă a lui Dumnezeu, toată omenirea are nevoie disperată de Mântuitor pentru a primi iertarea È™i împăcarea cu Dumnezeu, altfel este sortită spre condamnare eternă (Geneza 3:1-6; Romani 3:10-19, Romani 1:18, 32).

Salvarea

Noi credem că Isus Cristos a murit pentru păcatele noastre, în confromitate cu Scriptura, ca ispășire substituÈ›ionară în locul nostru, È™i că salvarea se găseÈ™te în nimeni altul decât Isus Cristos. Înainte de creaÈ›ie, Dumnezeu a ales pe cei care vor fi mântuiÈ›i È™i a acordat acest har nemeritat exclusiv pe baza plăcerii Lui suverane. Moartea lui Isus Cristos pe cruce a fost plata unică È™i completă pentru păcate, satisfăcând pe deplin mânia dreapta a lui Dumnezeu, pentru fiecare persoană care se întoarce de la păcat la pocăință È™i îÈ™i pune credinÈ›a în Cristos prin har. În acel moment, fiecare persoană devine o creaÈ›ie nouă prin Duhul Sfânt, este declarată neprihanită înaintea lui Dumnezeu, È™i este asigurată ca un copil adoptat de Dumnezeu pentru totdeauna. CredinÈ›a adevărată continuă în ascultare È™i iubire pentru Isus Hristos cu o viață dornică de a-L înălÈ›a pe Dumnezeu prin toate aspectele vieÈ›ii È™i de a persevera până la sfârÈ™it (Romani 8:37-39; 2 Corinteni 5:21; 1 Corinteni 12:13).

Biserica

Noi credem ÅŸi mărturisim că toÅ£i cei ce cred în Domnul Isus Cristos ÅŸi Îl acceptă ca Mântuitor ÅŸi Domn al lor personal formează Biserica, stâlpul È™i temelia adevărului, Trupul lui Cristos (1 Cor. 12:12-13), care este Mireasa lui Cristos (2 Cor. 11 :2; Efes. 5:23-32; Apoc.19:7-8) ÅŸi al cărei Cap este Cristos (Efes. 1 :22; 4;15; Col. 1 :18). Noi credem ÅŸi mărturisim că Biserica a luat fiinţă în ziua Cincizecimii (F. Ap. 2: 1-21, 38- 47). Noi credem ÅŸi mărturisim că Biserica este un organism spiritual unic, creat de Dumnezeu din toÅ£i cei născuÅ£i din nou, din toate naÈ›iunile, începând cu ziua Cincizecimii ÅŸi până la răpirea ei (Efes. 2:11-3:6). Biserica este diferită de Israel (1 Cor. 10:32), fiind taina lui Dumnezeu descoperită în epoca harului (Efes. 3:1-6; 5:32). Noi credem ÅŸi mărturisim că Biserica lui Cristos (Mat. 16:18) se manifestă prin Biserici locale care au aceleaÅŸi atribuÅ£ii ca ÅŸi Biserica în ansamblul ei. Noi credem ÅŸi mărturisim că Biserica locală este comunitatea oamenilor născuÅ£i din nou de Duhul Sfânt prin credinÅ£a în jertfa Domnului Isus Cristos, uniÅ£i ÅŸi organizaÅ£i sub o conducere spirituală pentru: glorificarea lui Dumnezeu prin închinare (rugăciune, cântare, Masa Domnului, dărnicie ÅŸ.a.m.d.); zidirea sufletească a credincioÅŸilor prin echipare, învăţătură ÅŸi părtăşie (Efes. 4:11-16); evanghelizarea celor nemântuiÅ£i prin Cuvânt ÅŸi trăire (1 Cor. 11: 18-20; Evrei 10:25).

Botezul și Cina Domnului

Noi credem că botezul creÈ™tin este o declaraÈ›ie publică a mântuirii credinciosului în Cristos, care se identifică în mod conÈ™tient cu Isus în moartea, îngroparea È™i învierea Sa simbolizată prin actul scufundării È™i al ieÈ™irii mai apoi din apă. Cina Domnului este comemorarea comunitară a credincioÈ™ilor cu privire la moartea lui Cristos până va reveni È™i trebuie să fie precedată de o autoexaminare atentă (Faptele Apostolilor 2:41, Romani 6:3-6, 1 Cor. 11:20-29). Cina Domnului a fost instaurată de Domnul Isus È™i dată ucenicilor Săi, de aceea ea este un privilegiu de cercetare duhovnicească È™i comuniune pentru acele persoane din biserică care au o relaÈ›ie vie È™i sănătoasă în Domnul cât È™i o relaÈ›ie mărturisită public prin actul botezului (Matei 26:26).

Lupta spirituală

Sfânta Scriptură arată clar că lumea în care noi trăim are atât o dimensiune fizică È™i materială cât È™i una spirituală. Mai mult, Biserica lui Cristos aflată în istorie se postează între două domenii spirituale majore – lucrarea, influenÈ›a È™i domeniul lui Dumnezeu dar È™i lucrarea, influenÈ›a È™i domeniul lui Satan (Matei 4:8-9, Efeseni 2:2, Apocalipsa 2:13). Misiunea creÈ™tină implică întoarcerea oamenilor de sub influenÈ›a Satanei la Dumnezeu (Faptele Apostolilor 26:18). Biserica este în cunoÈ™tință de planurile lui Satan (2 Cor. 2:11) care implică atacurile sub diferite forme în vederea distrugerii persoanelor È™i comunităților credincioase (1Petru 5:8, Ioan 13:2). Noi credem că Satan prin forÈ›ele sale poate lua în stăpânire sau poate influenÈ›a persoane. CredincioÈ™ii sunt chemaÈ›i să fie conÈ™tienÈ›i de lucrarea celui rău È™i a forÈ›elor sale iar în situaÈ›iile în care se cere, să lupte potrivit cu metodele È™i mijloacele lăsate de Dumnezeu (Efeseni 6:11-12).

Darurile spirituale

Noi credem în lucrarea directă È™i plenară a Duhului Sfânt în Biserica Locală. Duhul Sfânt este agentul divin activ care produce È™i aplică mântuirea în viaÈ›a individului (Ioan 14:16-17, 16:7-13), fiind responsabil direct în creÈ™terea È™i maturizarea credinciosului (Romani 8:13; 1 Petru 1:2). Totodată, Duhul Sfânt este agentul divin activ care produce unitatea È™i zidirea în viaÈ›a Bisericii (Efeseni 4:3; Filipeni 2:1). O formă evidentă prin care Duhul Sfânt lucrează în Biserică sunt darurile Duhului Sfânt (1 Corinteni 12, Romani 12, Efeseni 4; 1Petru 4) primite în urma botezului cu Duhul Sfânt. Darurile Duhului Sfânt sunt primite de credincioÈ™ii autentici nu după preferinÈ›e ci conform cu voia Duhului È™i potrivit cu planul Lui pentru slujirea altora din Biserica È™i nu a persoanei proprii (Romani 8:4-8; 1 Corinteni 12:7 È™i 11). Noi suntem deschiÈ™i pentru exercitarea darurilor în Biserică dar în mod biblic È™i cu precauÈ›ie în felul în care acestea sunt administrate pentru a asigura cu adevărat zidirea È™i nu afectarea Bisericii.

Misiunile

Noi credem că este È›inta, datoria, È™i privilegiul fiecărui credincios È™i a întregii comunități locale de credincioÈ™i să-L slăvească pe Dumnezeu răspunzând activ chemării Marii Trimiteri a lui Isus Cristos de a face ucenici din toate neamurile (Matei 28:19-20). Noi credem că misiunea poate avea o varietate de implicaÈ›ii È™i implicări, dar considerăm că accentul principal È™i prioritatea acestui apel este centrat pe eforturile care întemeiază, consolidează, È™i reproduc biserici fundamentate biblic, cadrul creat de Dumnezeu pentru integrarea È™i creÈ™terea celor care au răspuns evanghelizării. Noi credem de asemenea că misiunea de a face ucenici, include plantarea de biserici, astfel încât bisericile plantate sunt chemate la rândul lor să facă acelaÈ™i lucru, să planteze alte biserici pentru generatiile viitoare È™i spre slava lui Dumnezeu.

Lucrurile viitoare

Noi credem È™i aÈ™teptăm întoarcerea glorioasă, vizibilă, personală, È™i premilenială a Domnului Isus Cristos. SperanÈ›a revenirii Sale are impact vital asupra vieÈ›ii personale, a slujirii, È™i a misiunii credinciosului (1 Tesaloniceni 4:13-18). Noi credem în învierea trupească atât a celui mântuit cât È™i a celui nemântuit. Cel mântuit va fi înviat pentru bucuria veÈ™nică, într-un cer nou È™i un pământ nou, în prezenÈ›a manifestată a lui Dumnezeu (Fapte 1:3, 9; Evrei 7:25-26). Cel nemântuit va fi înviat pentru judecată È™i va experienta mânia veÈ™nică în iad, locul pregătit de Dumnezeu pentru Satan È™i demonii lui.

bottom of page